Rynek herbaty
Polski rynek herbaty wart jest aktualnie nieco ponad 1,2 mld zł. Szacuje się, że Polacy rocznie spożywają ok. 20 tys. ton herbaty co stawia nas na czwartym miejscu w Europie - po Irlandii, Rosji i Wielkiej Brytanii („Agencja Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż wartościowa i ilościowa w skumulowanym okresie sierpień 2014 – lipiec 2015 w kategorii herbat, rynek z wyłączeniem segmentu Instant”). Z ostatnich danych rynkowych wynika, że rynek herbaty jest stabilny z tendencja spadkową - zarówno ilościowo jak i wartościowo. Spadek popytu najbardziej dotyka herbatę czarną, z kolei herbata zielona oraz herbaty owocowe, ziołowe i funkcjonalne - radzą sobie relatywnie lepiej.
2015-10-28, 13:36

Rośnie popularność herbat premium - do czego paradoksalnie przyczyniają się również dyskonty spożywcze, które w ramach swojej strategii często oferują herbaty bardzo dobre jakościowo. Tradycyjnie dobrze sprzedają się herbaty ekonomiczne - dobre jakościowo i atrakcyjne cenowo.

Mokate na rynku herbaty

Mokate zajmuje drugą, mocną pozycję w Polsce na rynku herbaty - zakładając, że wykluczamy tzw. „marki własne” sieci handlowych. Należy zaznaczyć, że w przeciwieństwie do lidera tego rynku, którego udziały systematycznie maleją, pozycja ustrońskiej firmy jest od lat stabilna („Agencja Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż wartościowa w skumulowanym okresie sierpień 2014 – lipiec 2015 w kategorii herbat, rynek z wyłączeniem segmentu Instant, rynek z wyłączeniem marek własnych”).

Obecnie udziały Mokate na wartym prawie 616,4 mln zł rynku herbat czarnych (w ujęciu rocznym) wynoszą 15,2 % w ujęciu wolumenowym oraz 9,3 % w ujęciu wartościowym. Na wartym niemal 125,7 mln zł rynku herbat earl grey  (w ujęciu rocznym) udziały Mokate wynoszą 8,2 % w ujęciu wolumenowym oraz 6,9 % w ujęciu wartościowym. Na rynku herbatek owocowych, wartym około 124,8 mln zł  (w ujęciu rocznym) udziały Mokate wynoszą: 6,5 % w ujęciu wolumenowym oraz 7,4 % w ujęciu wartościowym („Agencja Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż wartościowa i ilościowa w skumulowanym okresie sierpień 2014 – lipiec 2015 w kategorii herbat (odpowiedni segment herbat: Czarnych, Earl Grey, Owocowych), rynek z wyłączeniem segmentu Instant”).

Od 2012 roku na rynku herbaty najlepiej sprzedaje się czarna herbata ekspresowa Minutka w opakowaniu 100 torebek. Jest to, według badań agencji Nielsen, najchętniej kupowana herbata w naszym kraju („Agencja Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż ilościowa w okresie grudzień 2013 – listopad 2014 w kategorii herbat, rynek z wyłączeniem marek własnych”).

Warto dodać, że od stycznia 2015 roku dystrybucja ważona marki Minutka wzrosła o 36,7 punktów procentowych – jest to najwyższy przyrost dystrybucji ważonej jaki odnotowano na rynku polskim od 3 lat („Agencja Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, dystrybucja ważona w okresie styczeń 2015 – lipiec 2015 w kategorii herbat, rynek z wyłączeniem segmentu Instant”).

Również herbaty LOYD mogą pochwalić się sporymi sukcesami. Najlepiej na rynku herbat earl grey sprzedaje się herbata LOYD Earl Grey (80 torebek). Z kolei drugie miejsce w kategorii herbat zielonych należy do liściastej herbaty LOYD 100 g. („Agencja Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż ilościowa w skumulowanym okresie sierpień 2014 – lipiec 2015 w odpowiednim segmencie herbat Earl Grey lub herbat Zielonych”).

 

Innowacje Mokate

Od lat produkty Mokate wyznaczają trendy na rynku. Ostatnio oferta firmy powiększyła się o innowacyjną nie tylko na polskim, ale także na światowym rynku, linię herbat o smaku wina - LOYD Tea & Wine. Tworzą ją trzy herbaty inspirowane smakiem wytrawnego białego, czerwonego i różowego wina, które powstały dzięki współpracy herbacianych technologów z sommelierami.

Równie innowacyjne są herbaty LOYD o smaku miodu Manuka. Na rynku pojawiły się trzy warianty, pierwsza to mieszanka herbaty zielonej z miętą i kwiatem pomarańczy z akcentem smaku miodu Manuka, druga to herbatka rooibos z żurawiną, maliną i imbirem o smaku miodu Manuka i trzecia - herbata czarna aromatyzowana z cytryną, rumiankiem i kardamonem.

Tajemniczy miód Manuka powstaje z nektaru wiecznie zielonego krzewu, o nazwie Manuka. Rośnie on w Nowej Zelandii oraz w Australii. Miód ten ma charakterystyczny smak i aromat. Trudno porównać go z naszymi polskimi miodami. Niezwykle aksamitny, a jednocześnie ostry w smaku, według wierzeń Maorysów obdarzony wieloma niezwykłymi właściwościami.

Jako ciekawostkę zdradzimy, że krzew Manuka w Australii nazywany jest drzewem herbacianym. Jednak z klasyczną herbatą nie ma nic wspólnego.

KONTAKT
Witold Barłóg
Biuro Prasowe
MOKATE
602292582
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.